- A vevő köteles az árut a szállításkor és azt követően azonnal szemrevételezni. Jogában áll nem átvenni az árut, ha látható mechanikai sérülések vannak rajta, amelyeket nyilvánvalóan a szállítás okozott, vagy ha az áru hiányos. Ilyen esetben köteles a feladóval együtt kárbejelentést készíttetni, vagy megtagadni a csomag átvételét.
- Az áruk jótállási ideje 24 hónap, és az áru átvételének napján kezdődik.
fogyasztók. - Ha az áru hibás, a vevőnek haladéktalanul értesítenie kell a vevőt.
- Ha a hiba orvosolható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy a hibát térítésmentesen, időben és megfelelő módon kijavíttassa. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamációt követő 30 napon belül kijavítani.
- Ha a hiba nem szüntethető meg, és megakadályozza a termék megfelelő használatát, a vevőnek joga van kicserélni a terméket, vagy joga van elállni a szerződéstől. Ez akkor is érvényes, ha a hiba javítható, de a vevő nem tudja megfelelően használni a terméket, mert a hiba a javítás után újra megjelenik.
- Ha olyan javíthatatlan hibák vannak, amelyek nem teszik az árut használhatatlanná, a vevő jogosult ésszerű árengedményre.
- A Vevőnek a reklamációt távközlő eszközzel (levél, telefon vagy e-mail) kell benyújtania, és a reklamált árut a vásárlást igazoló bizonylat másolatával együtt át kell adnia az Eladónak. Az Eladó legkésőbb a követelés rendezésének bizonyítékával együtt visszaigazolást állít ki a Vevőnek a követelésről.
Alternatív vitarendezés (ADR)
Az 1. 2016 februárjában a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésének új rendszerét hozták létre Törvény sz. 391/2015 Coll. a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséről.
A törvény célja, hogy új lehetőséget teremtsen a fogyasztók számára, hogy gyorsan, hatékonyan, kevésbé formálisan és mindenekelőtt ingyenesen rendezzék vitás ügyeiket az eladóval. minimális költségekkel. Arról van szó, hogy békés megoldást találjunk, vagy. a fogyasztó és az eladó közötti, a jogvita rendezésére irányuló megállapodás, amely akkor válik kötelező érvényű jogalapdá, ha mindkét fél egyetért annak szövegével.
Az alternatív vitarendezési szervezetek listája
- A vevőnek – fogyasztónak – joga van jogorvoslati kérelemmel fordulni az eladóhoz (e-mailben a info@renovuj.sk címre), ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az Eladó nemleges választ ad erre a megkeresésre, vagy a megkeresés elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015. sz. törvény alapján. Az AVR-szervezetek a 391/2015. sz. törvény 3. §-a szerinti hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. A fogyasztó a 391/2015. sz. törvény 12. §-a szerint meghatározott módon nyújthat be javaslatot. Az ADR-szervezetek listája megtalálható a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján: www.mhsr.sk.
- A fogyasztók az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is panaszt tehetnek, amely online elérhető a https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm oldalon.
- Az alternatív vitarendezést csak fogyasztó – olyan természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében jár el – veheti igénybe. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos jogvitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem alkalmazható azokra a vitákra, amelyek értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért a fogyasztótól legfeljebb 5 EUR (HÉA-t is tartalmazó) díj megfizetését kérheti.
VISSZAVONÁSI ŰRLAP
(csak akkor töltse ki és küldje el ezt az űrlapot, ha el kíván állni a szerződéstől)
– Kinek: ……………………………………………, ( email: …………………………………………… )
– Ezúton értesítem, hogy elállok a következő árukra vonatkozó szerződéstől: …………………………
– A kézhezvétel dátuma : ………………………………………………………………………………
– A fogyasztó neve és vezetékneve : ………………………………………………………………..
– A fogyasztó címe : ……………………………………………………………………………….
– A fogyasztó aláírása (csak akkor, ha ezt a nyomtatványt papíron nyújtja be) ……………
– Dátum …………………………………………………………………………………………………..